fredag 3 juni 2011

Rock

Nej, inte klädesplagget. Inte något musikaliskt. Eller en sten. Rock är nåt som alla britter köper när de är vid the seaside, som Blackpool, eller Bridlington, eller Scarborough. Eller Cleethorpes. Första gången en kollega frågade mej om jag ville ha lite sten när han kom tillbaka från semestern svarade jag förbryllat eeh, nej tack?! Men nu har jag lärt mej. Väldigt sött, men helt OK. Polkagrisar är hundra gånger godare. Skulle hemskt gärna vilja ha en polkagris just nu! Måste komma ihåg att köpa det på nästa sverigesemester.

4 kommentarer:

Monica sa...

Ibland skulle man vilja ha nån speciell smak av nåt godis och polkagris ska jag väl lätt kunna ordna:-)

Steel City Anna sa...

Ja, det vore snällt :)

Trillingnöten sa...

Hahaha, polkagrisar har jag inte ätit på år och dar, men nu blev jag sugen! :) Kommer ihåg en trevlig sommar som barn när vi åkte till Gränna. Rena himmelriket tyckte jag då...

Steel City Anna sa...

Jag kommer också ihåg Gränna, får åka dit igen :) Är fortfarande sugen på en traditionell röd och vitrandig gris ...