fredag 3 juni 2011

Sol. Fredag. Kväll. Ledig.

Det är som en bastu i lägenheten när jag kommer hem. Tvätten från igår är snustorr vilken är ovanligt på den här fuktiga ön. Öppnar alla fönster, får återigen höra alla grannars musik (jag sätter på lite skandinavisk pop, se nedan, och så sjunger jag med, högt), känner mej helt blank i skallen av dagens alla telefonsamtal och Excelkalkyler, funderar över hur jag ska uppbringa ork att gå och handla middagsmat, önskar att jag hade en trädgård, tänker att en kall drink i solstolen på balkongen inte är helt dumt det heller. En kall dusch, sen ska jag ställa till med party för mej själv att jag har överlevt den här veckan. En tapas-bricka kanske? Eller lammfärsbullar med tzatziki? Nåt festligt ska det bli. Imorgon tänker jag inte göra nånting alls.

3 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Mmmm...kall drink. Kanske gör en god smoothie imorgon och intar balkongen jag med! Inte helt fel faktiskt. Helgen är värd att fira tycker jag, det gör du helt rätt i!

Steel City Anna sa...

Smoothie, där sa du nåt :)

Monica sa...

Smoohie är gott och isbitar i, varmt här med, varmast hittills tror jag.