tisdag 21 juni 2011

Turkisk restaurang

Förortsstockholmshemlängtans-medicin: Turkisk restaurang. Jag har just upptäckt restaurang Aspalas vid West Street tram stop och det var en riktigt trevlig upptäckt! Vi åt en samling meze till förrätt och sen åt jag moussaka medan maken valde grillad svärdfisk. Turkiskt te var gott till. Vi blev så mätta av maten tillsammans med det berg av sallad, olivbröd och oliver man fick till att vi skippade efterrätten - jag hade annars ställt in mej på en bit körsbärspaj men det får bli nästa gång ...

4 kommentarer:

Monica sa...

Nu blev jag hungrig, har jordgubbar på en tallrik som blev kvar under telefonsamtalet:-) och kyckling som ingen just nu vill ha i kylen, tog fram Gold tea från dig att brygga istället.

Steel City Anna sa...

Det var jättegott verkligen, jag gillar turkisk mat väldigt mycket och det här kändes mycket traditionellt och rejält.

Trillingnöten sa...

Jag älskar restauranger med olika nationalitet! I NY åt vi ibland på en etiopisk och den var jättefantastisk. Åt med händer och nåt pannkaksbröd :)

Steel City Anna sa...

Låter spännande! Äter med händerna gör jag iofs ofta varken det är meningen eller inte :)