torsdag 9 juni 2011

It's a man's world

Vissa dagar är det svårare att tycka om det motsatta könet. Det här är vår värld, som vi alla lever i. Om man läser här, och här, så är det två sidor av samma mynt. Det handlar om makt.

Epitaph on a Tyrant  
by W. H. Auden:

Perfection, of a kind, was what he was after,
And the poetry he invented was easy to understand;
He knew human folly like the back of his hand,
And was greatly interested in armies and fleets;
When he laughed, respectable senators burst with laughter,
And when he cried the little children died in the streets.

4 kommentarer:

Monica sa...

Vilken dynga som sprids och svårt att ens läsa om grymheterna mot kvinnor i andra länder, men den kvinnosynen verkar inte främmande för något lands män.

Steel City Anna sa...

Nej, den finns överallt i olika skepnad.

Trillingnöten sa...

Jag skäms för mänskligheten och för de män som faktiskt är reko killar...och som jag hoppas inte påverkas av detta. Kvinnor har oftast inte ens något med krigen att göra, ändå är det kvinnor och barn som får betala det högsta priset.

Och den där Slitz-skiten...seriöst. Vad är det för megapucko. Jag tycler vi alla mailar till den där skittidningen och begär att de skärper sig...

Steel City Anna sa...

Jag undrar vilka som läser Slitz ... Nån måste ju göra det men jag har sällan hört nån säga det.