söndag 23 januari 2011

Take-a-home

I fredags hade vi tänkt oss en traditionell take-away-kväll då vi båda haft en synnerligen lång vecka, men efter en liten promenad förbi affären tänkte jag att jag kunde väl slinka in och köpa lite exotiska grejer och göra ett eget försök. Såsen köpte jag färdig - chinese stir fry sauce hette den, men annars hade jag färska ingredienser och himmel, så gott det blev, och så enkelt! Det är så underligt att jag inte försökt detta förr:

Stek bitar av fläskkött, kyckling eller biff.

Skär vårlök i centimeterstora bitar, fräs tillsammans med minimajs och sugar snaps i olja, släng i finhackad paprika och chili, samt små blomkål och broccolibuketter.

Koka risnudlar och blanda sen med grönsakerna & köttet, bara hastigt så att det blir varmt, och häll på såsen.

Färdigt!

4 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Tack för den! Sitter här och kollar recept inför inhandling av maten på tisdag och detta var ju perfekt. det vattnas i munnen redan!

Steel City Anna sa...

Det blev supergott! Jag har ingen aning om hur man gör egen sås men det finns säkert att köpa, alltihop blev klart på en kvart!

Monica sa...

Låter jättegott, vårlök hittar jag aldrig här, den ät godast i köttbullar också.

Steel City Anna sa...

Nej köttbullarna ska man inte mixtra för mycket med :)