fredag 14 januari 2011

Det har jag också undrat

HippHipp norrmannen och svensken diskuterar väsentligheter i tältet innan läggdags:

- Du, Torvald?
- Mmm.
- Jag tänkte på en grej här. På nyårsafton, då skjuter dom ju alltid en jädrans massa raketer. Det vet du va?
- Mmm.
- Och så går de ju alltid ut med varningar, att man ska tänka på hundar och djuren och så. Känner du till det?
- Mmhm.
- Men nånstans så är det ju väldigt konstigt för att om det nu är så farligt för djuren, hur kommer det sej då att vi har på TV i Sverige nyårsfirande på Skansen, där det är skitmycket djur. Har du tänkt på det?
- Nej. Gonatt.
- Alltså där dom skjuter raketer, där är det mest djur i hela landet. Det är som att säga till dom att nu ska vi spränga här bland lemurerna! Förstår du int va jag säger?
- Jag förstår.
- Vad har du för synpunkt på det då?
- De kanske delar ut hörselproppar till alla djuren.
- Gör dom?
- Gonatt.
- Har sälar öron? De kanske inte upplever fyrverkerierna. Varför gör man inte reportage om sånt?

(Klippet finns inte utlagt men scrolla fram till 23:44)

2 kommentarer:

Monica sa...

Vad roligt det är och nästa program verkar bli väldigt kul:-)

Trillingnöten sa...

Hahahahaha! Jag såg första avsnittet nu. Tyckte att det var helt okej, men inte lika kul som de första säsongerna av HippHipp. Varför? Kanske jag kommer in i det efter nåt avsnitt till!