måndag 3 januari 2011

"Say hello to the world for me!"

Dagen inleddes med ett 20-tal joursamtal (jag är inte på kontoret, det är Bank Holiday) och desto trevligare, en fantastisk film! Fish Tank hette den och kom förra året. Den handlar om en engelsk tonårsflicka som trasslar sej fram i vardagen som jag kan tänka mej är som ett aquarium som man måste försöka spränga sej ut ifrån med livet som insats. Den lilla försmådda systern yttrar orden i rubriken i filmens mest rörande scen.



Rekommenderas!

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Tack för det tipset! Den måste jag se. Är alltid på jakt efter nya filmer. Såg du säsongsstarten på Hipp Hipp i lördags? Jag, min enfald, trodde ju att det var repriser av någon annan säsong så jag slog över till en annan kanal...ska väl titta på Play om den finns där!

Steel City Anna sa...

Jag tror du skulle gilla den, och trailern är lite missvisande, filmen har ganska mycket mer djup än vad som avslöjas ...

HippHipp finns absolut på Play och borde inte missas :)