måndag 3 januari 2011

Kungafamiljen

Så kom det då, det efterlängtade Året med Kungafamiljen.

Reaktionerna i hushållet var olika.

Mamma somnade.
Jag började göra klart schemana för jobbet som helt plötsligt verkade roligare än att Kronprinsessan finns som Barbie och att finska kvällstidningar skrev 399 sidor om bröllopet.

Och vi var överens om att hertigen av Västergötland verkar vettig (-ast).

Jag är lessen över att jag inte fick se några mer prinsbestick. Men å andra sidan, programmet bjöd ju på flera skämt! (Daniel pikade Victoria om att hon tänkte på döda svenska kungar istället för på honom under bröllopsdagen, och Kungen hade nåt höhöhö-skämt när han väntade på finska delegationen, samt bjöd på trevlig konversation med en tre-åring om myggbett). Till och med Nobelfysikern var ju lite rolig.

Jodå, man kan se programmet. Det är nog inte alla som somnar.

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jag måste nog kolla in programmet i alla fall :) Lät ju oerhört spännande. Jag tycker att prins Daniel är en frisk fläkt som verkligen behövdes :)

Steel City Anna sa...

Daniel lyfte helt klart programmet :)