söndag 16 januari 2011

Synd att det ska vara synd

Jag kikar lite på dagens gudstjänst i Svt. Efter en mycket lovande inledning som känns fräsch och informell, med bilder från ett studentkök, så börjar den första bönen, som handlar om synd och förlåtelse.

Då fladdrar istället mina tanker iväg till min nyupptäckta kärlek ståuppkomikern Emo Phillips, han som säger:

When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn't work that way so I stole one and asked Him to forgive me.

Och jag tänker att jag har redan haft min gudstjänst, där med äggröran.

4 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Hahaha! underbar kommentar! Ja, Gud verkar sannerligen jobba åt andra hållet. Uppmanar lite till synd,,,

Steel City Anna sa...

Jag har aldrig fattat det där med att be om förlåtelse hela tiden. Där satt jag lugnt och snällt i min soffa liksom efter en ytterst trevlig och hjälpsam vecka då jag varit utöver det vanliga snäll. Nån synd att tala om har jag iallafall inte alls sett till :)

Ännu en Anna sa...

Ja det citatet snor jag med mig till facebook.

Steel City Anna sa...

Välkommen fröken Svensson :) Ja, visst är det bra! :)