söndag 27 september 2009

Över 16?

Jag har råkat ut för den årliga höstförkylningen och jag har för länge sen slutat att vara rädd för piller och kämpa på med apelsiner och honungsvatten utan köper rejäla grejer. Lemsip är en ljuvlig mix av förmodligen halvfarliga kemikalier som tar bort täpptheten i näsan, lindrar värk och feber samt hosta och halsont. Nyss när jag betalade så tyckte jag att kassörskan tittade lite konstigt på mej och så sa hon jo du är väl över 16? Jag kopplade inte alls men svarade att jo det är jag ju. Sen såg jag på kvittot att det var Lemsipen som orsakat det hela - Cashier confirmed customer to be over 16 står det ovanför Lemsipen. Och då fick det mej att undra lite oroligt - vad sjutton är det i pillren om man inte får köpa dom obehindrat? Jag vet att det är farligt att kombinera med alkohol men det känns som att folk som är benägda att blanda sånt inte slutar med det just på 16-årsdan. Jag har hursomhelst druckit en kopp Lemsip nu och känner mej mycket bättre ...

Inga kommentarer: