fredag 12 december 2008

Woolworths

Ja, denna kris, denna kris. Finanskrisen menar jag. Jag har tillsammans med säkert 80% av Sheffields befolkning handlat på Woolworths idag, eftersom det har gått i konkurs, eller håller på att göra det, jag är lite osäker. Om nån orkar kan dom läsa den här artikeln. Rea var det iallafall. Folk var som galna. Jag köpte polkagrisar, en amaryllis, billiga kuvert och massor med kort. Verkligen nödvändiga saker. Men det var lite terapi också efter denna sjukt jobbiga vecka och mitt 24,5 timmar pass på jobbet jag nyss kom hem ifrån. Jag bryr mej inte så jättemycket att det går dåligt för Woolworths, det enda bra med dom är att dom säljer smågodis, här kallat pick n mix, från ingen mindre än Karamellkungen själv, som är ett svenskt företag från början iallafall och som säljer samma godis här som där.

Annars såhär i finanskristider så har jag skaffat mej ett riktigt sparkonto, det kändes väldigt vuxet. Banken blev så förvånade och glada och undrade om jag verkligen hade köpt julkappar än eller behövde ett lån, haha. Tji fick dom!

Inga kommentarer: