måndag 22 december 2008

Tysk julmarknad i Leeds







I helgen avnjöt jag återigen de fantastiska tyska korvarna, två stycken tillome, på den tyska julmarknaden i Leeds. Det var väldigt trevligt och mysigt. Lite andra bilder på Leeds finns också, det är en ganska modern stad jämfört med Sheffield och det gamla tas mer och mer över av stora lägenhets- och kontorskomplex. En charmig stad hursomhelst. Ytterligare bevis på min fläskdiet är bilden på en klassisk engelsk frukost. Och visst ser den viktorianska karusellen tjusig ut!

Återigen en anekdot om posten: Mamma, ditt paket kom fram idag efter cirka en månad, tydligt öppnat men återförseglat (slarvigt) av posten (förmodar jag) men allt var kvar. Ja, bomber kan väl se ut hursomhelst nuförtoden, även som pennor med dalahästar på. Min make har problem med att hämta ett paket, och har under en vecka sprungit runt på stans alla postkontor. Varje gång så har dom flyttat paketet till ett annat postkontor, av okänd anledning.

Igår när jag kom hem gjorde jag Annas Pepparkakshus, bilder på det imorgon!

Nu ska här bakas lingonbröd och putsas och fejas. Dan före dan före dopparedan ...

Inga kommentarer: