torsdag 4 december 2008

Den sa kallade snon och Aslan

Orkar inte fiffla med prickarna idag. Det har varit en lang och uttrottande dag: Jag lamnar mitt hem i den sa kallade snon (osregn med de tyngsta droppar jag nagonsin sett som just overgatt fran blotsno till regn) klockan sju pa morgonen, spenderar hela dagen i lokaltrafiken (10 olika bussar har jag akt med idag) och kommer hem NU. Den sa kallade snon gjorde att det blev kaos i trafiken, vagar stangdes av och ingen ville jobba pa dagcentren eller de vita bussarna. Sjalv kom jag naturligtvis i tid till jobbet trots allt, svensk som jag ar, och fullbordade tyvarr fordomarna i det forra inlagget.

Det ar kallt som i Sverige, fast med regn. Jag sager bara det; det ar tusen ganger kallare med minusgrader och regn an minusgrader och sno. Och regn som fryser till is sandas inte har. Och engelsman gar vaaaldigt sakta nar dom ar radda for att halka. Talamodspafrestande!

Som ett avslut pa dagen kopte jag en kebab hos Aslan. Jag kande mej nastan otrogen mot mitt vanliga snabbmatsstalle men kande for en riktigt kletig kebab. Aslan har for ovrigt slakt i Sodertalje.

Nu ska jag titta pa julkalendern. E det nan mer som foljer den? Internskamt i sa fall: 'E du kompis med en massa nissar?' Hahaha :)

Tjolahopp!

Inga kommentarer: