onsdag 10 december 2008

NVQ testet

Ja, idag gäller det. Jag ska observeras live och in action i mitt yrke som slutprov i NVQ3. Håll tummarna för mej!

En kaotisk vecka har det varit på jobbet, jag är redan slut. Julen blir mer och mer en påfrestande tid ju äldre man blir tycker jag. Jag har svårt att se familjer som utesluter sitt handikappade barn från julfirandet, och det händer tyvärr ofta. Då vill jag ju försöka göra det så fint som möjligt där jag jobbar. Men det blir ju såklart inte samma sak. Gissa vem som får ta hand om all ilska och frustration? Det är också sorgligt att, mitt i den allmänna köphysterin, hjälpa människor att köpa sina egna julklappar, därför att ingen annan kommer ge dem några, och som vårdpersonal får vi inte ge presenter av diverse skäl. Jag ser julen som en tung tid, och för att klara av den får jag tumma lite på min egna jul och försöka ha så mycket lugn och ro som möjligt snarare än kalas och massa gäster. På juldagen ska jag jobba och försöka göra mitt allra bästa för att skapa en fin jul åt dem jag har ansvar för.

På lördag, luciadagen, blir det iallafall företagsfest. Det ska bli roligt, och alstrar säkert ideer till ett par inlägg här!

Inga kommentarer: