fredag 19 december 2008

En normal dag

Jag har haft en lugn kontorsdag idag, 9 till 4. Nastan som ett helt normalt jobb alltså! Tänk så enkelt det är att jobba med papper och siffror. Jag kan skriva rapporter med ena handen, sortera med den andra och hålla igång ett telefonsamtal med axeln och munnen. Det är fortfarande enklare än att julhandla med rullstol. Men tråkigare. Nu har jag semester i fem hela dagar!

Det får bli en till fylla i grej idag, från Isabell:

Utmaning fran Isabell


8 Favoritprogram:
1. Sex and the City
2. Gilmore Girls
3. Everybody Loves Raymond
4. Third Rock from the Sun
5. Morgonsoffan
6. Mia och Klara
7. Mäklarna (när det gick)
8. Stjärnorna på Slottet, Jonas Gardell är med i år, måste bli bra!

8 Saker jag gjorde igår:
1. Åkte Sheffileds Supertram
2. Var på kontoret och svarade i telefon och gav råd till en del smärre kriser
3. Hade jour hela natten
4. Läste Hemmets Journal som mamma skickat
5. Tog ett hett bad för att lugna ner mej efter jobbet
6. Åt min goda torskgryta
7. Var på banken
8. Hostade, nös och snöt mej

8 saker jag ser fram emot:
1. Helgen i Leeds!
2. Åka till IKEA
3. Julafton
4. 5 dagars semester
5. Jobba på juldagen (världens bästa kollegor som lovat att spara mat till mej)

6. Åka till Sverige i sommar
7. Fira bröllopsdagen i juli
8. Färdig med NVQ3

8 favoritrestauranger:
1. Weatherspoons
2. Burger King
3. Lynne's Pantry
4. Wilkinsons Cafe

5. TJ Hughes Cafe

6. Starbucks

7. Wokmania

8. Cavellis

8 saker på min önskelista:
1. Mera plats och mindre stök!
2. Nya blommor till balkongen
3. Ett pittoreskt och alls inte dyrt hus som inte har alla sladdar utanpå fasaden
4. Mera semester
5. Pengar och tid att resa för
6. Fler lediga helger
7. Bygg IKEA i Sheffield nu!
8. En lyxmiddag lagad av någon annan än mej själv

Inga kommentarer: