tisdag 2 december 2008

Nu var det jul, här i vårt hus








Ja, här kommer det, halmjox, tomtar och annat svenskt julpynt. Jag och maken har jobbat i timtals idag men det var det värt!

  • Ser ni att det sitter någon i pepparkakesläden nu?
  • Traditionell svensk gran, hela vägen upp till stjärnan av halm!
  • Julpyntad dalahäst.
  • Fejkblåbärsris (ser äkta ut, visst?) och mina fina tomteskål som det serverades det som råkade bli biscotti ur ikväll.
  • Pepparkaka i fönstret!
  • Min fina naivistiska julkrubba. Jag försökte förklara för min man vad det var jag skulle sätta upp men vad heter julkrubba på engelska? Jag ska ta fram 'Jesus' little home' sa jag. Han fattade ingening. Ja, Jesus little home, with the donkey and stuff. Efter ett tag så frågade han försynt 'du menar nativity scene?' Man kan junte kunna allt heller!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så mycket fint! Granen är underbar, varifrån har du fått halmstjärnan i toppen? Allt är så juligt och mysigt så jag måste genast ta fram lite fler saker själv;)puss mamma

Anonym sa...

Skålen från Hälsingetanten är mysig, den fick jag leta efter, hade glömt var jag ställt den, men nu ligger pepparkakshjärtan i den. Fint minne från de soliga dagarna där nu när det är grått och mörkt redan från morgonen. Just nu otroligt trist väder, så roligt att ha fint hemma. Puss

Anonym sa...

Sjunger man inte i julsångerna "Manger" om krubban? Men sen heter det visst crib också men det kanske är amerikanskt.