måndag 29 december 2008

Året som (nästan) gått 2008

Jag ville skriva något genomtänkt och smart summerande om 2008 men hittade istället ett formulär efter lite surfande. Enklare, roligare, fortare. Fyll gärna i ert 2008 som kommentar eller på egen blogg.

- Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?
Ja, perfekta lussebullar. Och så besökte jag Liverpool! Och firade midsommar i London.
- Höll du några av dina nyårslöften?
Nej, jag måste bli motiverad av andra skäl än att det råkar vara nyårsafton.
- Dog någon som stod dig nära?
Ja, det har varit ett tungt år för både mig och många runt omkring mig.
- Vilka länder besökte du?
Tjeckien och Sverige.
- Är det något du saknar år 2008 som du vill ha 2009?
Ja, ett hus och en katt.
- Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Att flyga hem från Prag den 11e september. Tur man inte är vidskeplig.
- Vad var din största framgång 2008?
Karriärmässigt.
- Största misstaget du gjort?
Jag har jobbat för mycket och för hårt.
- Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har varit sjuk hela hösten och hoppas på en frisk och kry start på 2009!
- Bästa köpet?
Nytt matrumsbord. Tomtesockorna från Primark ligger inte långt efter.
- Vad spenderade du mest pengar på?
Flygresor och svensk mat från London och IKEA.
- Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag fick vara ledig från jobbet på julafton och att det var en sån fin dag.
- Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2008?
Stockcity Girl av Paola
- Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Inte ledsnare, men inte riktigt gladare heller. Lugnare kanske.
- Vad önskar du att du gjort mer?
Vilat mer, läst mer böcker, umgåtts med min man, varit ute sent, klätt mej fin, gymmat mer och varit mer ute i naturen.
- Hur tillbringade du julen?
Hela dagen med maken med massvis av mat, klappar och ljus
- Blev du kär i år?
Ja, man hittar nya saker att bli kär i då och då i samma människa.
- Hur många förhållanden?
Äktenskap, bara ett.
- Favoritprogram på tv?
Gilmore Girls, Everybody Loves Raymond och Sex and the City.
- Bästa boken du läste i år?
Från Snickerboa till Villa Villerkulla av Petter Karlsson och Johan Erseus om Astrid Lindgrens filmer. Många roliga fakta för en Astridfantast som jag.
- Största musikaliska upptäckten?
Paola, tack vare svts serie Singelmammor.
- Något du önskade dig och fick?
Ja, en romantisk helg i Leeds på finfint hotell.
- Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jobbade alla 24 timmarna. Det var den sämsta födelsedagen någonsin.
- Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Ja, en lång solig vecka i en solstol.
- Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Lite tantigare, lite proprare, still going strong
- Vad fick dig att må bra?
Telefonsamtal till mamma och TV kvällar med maken.
- Vem saknade du?
Jag saknar närmaste familj och vänner i Sverige hemskt mycket.
- De bästa nya människorna du träffade?
Alla i det nya arbetslaget.
- Årets sötaste?
Fotona på maken som liten som jag aldrig sett förrut.
- Årets hetaste?
Samantha i Sex and the City. Oslagbar.

- Årets största kärlek?
Sheffield!
- Årets besvikelse?
Många och sekretessbelagda.
- Årets bästa?
Julen
- Årets snällaste?
Min man.

1 kommentar:

Anonym sa...

En härlig nyårsafton och ett riktigt Gott NYTT ÅR2009 önskar vi dig, älskade barn!

Mamma och pappa