torsdag 2 augusti 2012

En viktig fråga


Vad har vi för glädje av ekonomer?

3 kommentarer:

Monica sa...

Det kom inte upp nån bild eller klipp här, men kanske det som var meningen;-), nej ingen nytta tror jag och inte av statliga verk heller, jag läste, tror vi har 200 stycken sådana. Att vara en bra vardagsekonom i sin egen miljö tror jag på, att förstå t ex att om man lånar allt till sitt hus som både unga och gamla gör i Sverige så äger man det inte utan det gör banken med stora vinstmarginaler. Och folk lever i en lånekarusell på låtsaspengar.

Monica sa...

Det är min dator som är seg och svart, nu har jag tittat, vi behöver fler Galenskapare med deras intelligens och samhällsintresse.

Steel City Anna sa...

"Vi ekonomer vet ju i förväg hur det ska gå med ekonomin, och det har vi ju väldig glädje av, vi ekonomer alltså" :)