onsdag 23 mars 2011

Värme

När jag öppnade porten så liksom spände sej kroppen i beredskap på det vanliga huttrandet i morgonvinden, men slappnade förvånat av när luften istället var alldeles ljum. Efter bara några kvarter blev jag varm i vårkappan, och möttes av kostymklädda herrar som gick och snurrade med kavajerna över axeln. Det är fortfarande ljust och sorlet från alla andras balkonger studsar fritt över innergården för första gången i år. Uteserveringarna har startat och det satt stora klungor av studenter och sörplade Pimms och vitt vin i stan. Det såg skönt ut. Själv ska jag slänga ihop en pastasallad och titta på Mästerkocken i TV4. Man är ju inte 18 längre. Jag nynnar dessutom på den här låten:

2 kommentarer:

Monica sa...

Kan se allt framför mig;-) nästan känna vårvindarna med.

Trillingnöten sa...

Jag upplevde samma sak nyligen. Och det är så skönt! Snart är det vårjacka och ingen mössa (Jag kör mössa till juli typ :p vill ju inte råka på nåt hemskt på vårkanten, hehe)...