torsdag 10 mars 2011

Riot!

Imorgon väntas stora demonstrationer i stan utanför City Hall där partiet Liberal Democrats kommer hålla sin vårkonferens. Det är redan ikväll poliser vart man än vänder sej och stora stängsel uppsatta - många är upprörda över svikna vallöften och de gigantiska nedskärningarna i den sociala sektorn. Jag gick en sväng genom stan för att lugna ner mej efter jobbet (och spårvagnsresan, då en gammal dam föll i sin rullstol åt sidan och bröt benet, armen och höften vid en häftig inbromsning men trots det ihärdigt vidhöll att hon inte behövde ambulans - "jag ska till banken!" sa hon - men övertalades till slut av flera vänliga sheffieldbor att det ändå vore bäst om någon såg över skadorna) och fick då ynnesten att uppleva den här vackra himlen:
Plötslig sjukdom på jobbet resulterade i att jag fick lämna kontoret och åka ut på fältet - därav spårvagnsfärden - och när jag anlände för att hjälpa en tjej att göra sej iordning för dagen så sa hon "vad skönt för dej att du fick åka ifrån jobbet och komma hit och ta det lite lugnare och vara med mej". Det tycker jag var roligt sagt. Det är sannerligen olika perspektiv på vad som är jobb och vad som inte är jobb. Men alla gånger att jag tyckte att det var roligare att åka dit än att sitta och glo på Excelkalkylerna och lyssna på folks gnäll. Dessutom var det länge sen nån såg så glad ut när jag kom till jobbet.

1 kommentar:

Monica sa...

Usch vilken dramatik på spårvagnen! Tur att folk är hjälpsamma. Och vackra foton, fint att titta:-)