tisdag 15 mars 2011

Blomsterekonomi

Den här blomsterbuketten är två veckor gammal. Jag tog helt enkelt bort de blommor som blivit fula, sparade de andra, klippte korta stjälkar och stack ner dem i en liten kopp. Det tycker jag var himla piffigt och ekonomiskt av mej. Utöver att känna mej piffig och ekonomisk så känner jag mej utmattad, hungrig, stressad och uttråkad. Imorse när jag gjorde samma morgonrutiner som jag alltid gör så kom jag på mej själv med att tänka: Jag har redan levt den här dagen. Ofta när jag har jourveckor så liksom placerar jag dom i ett vakuum, som en vecka som försvann, som inte riktigt finns, det är liksom någon annans tid. Dock fick jag åka gratis på bussen idag. Det hade jag ju inte planerat. För de sparade två punden gick jag in i en ny sandwich shop och köpte en osedvanligt äcklig panini med rostade morötter i och salsa. Bara för att liksom, känna att jag levde. Jag och blombuketten. Med ganska kort stjälk.

1 kommentar:

Monica sa...

Lite blomsterglädje piggar upp det grå:-)