lördag 5 mars 2011

Go Kväll



Jag kan inte hjälpa det, jag tycker att introt till det här programmet är så genommysigt och liksom som balsam för en hemmamysuttorkad utlandssvensks hjärta och liksom själva definitonen av hemlängtan så att det riktigt sjunger i folksjälen. Hur mycket jag än älskar pubmys så vill jag ibland ha det där som folk gör i Go Kväll-introt. Det är bryggkaffe, det är ljust och fräscht, det är Iittalaskålar. Svenssonmyset. Det räcker rent teoretiskt ofta, att bara se på det. Fast ikväll har jag gjort tacos, för att förstärka svenssonmyset. Om man är på gränsen till apatiskt trött som jag är nu och inte orkar hålla på och fjanta med en massa tillbehör och skålar hit och dit så kan jag tipsa om denna variant:

Finhacka en röd lök och en färsk chili, grovhacka ett par mogna avocado, några tomater och blanda med gräddfil, krydda med salt och peppar. Stek köttfärs och ha på färdig tacomix. Klart! Man kan ju köpa färdig riven ost och ha på, men jag gillar inte ost till tacos. Det är möjligt att det bryter mot svensk lag, men det är smällar man får ta när man tagit sej utanför landets gränser, att det blir lite suddigt i kanterna det här med mysreglerna.

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Go kväll är ett program som hängt med ett tag och som ger lite trygga vibbar :) Väldigt svenskt.

Och tack för det där tipset med tacosen! Mums säger jag bara!

Steel City Anna sa...

Jag gillar särskilt hur myset är så organiserat och ganska förutsägbart, ja tryggt som sagt :)