torsdag 3 mars 2011

Ett blått paket

Utanför min dörr när jag kom hem stod ett blått paket och väntade.


Denna sång nynnas nu mellan ostbågetuggorna - en fantastisk text tycker jag!

Om grannarna hade vetat vilka delikata svenska exotiska matvaror som gömde sej inuti hade nog inte paketet fått stå kvar! Det fanns dessutom icke ätbara presenter i lådan. Tack mamma!
Ostbågar och äppelklyftare. Den senare har inte invigts, men ostbågepåsen åkte upp med ett ryck och finns nog inte kvar så länge till ...

7 kommentarer:

Monica sa...

Rekord av svenskt postsystem och engelskt! Snabbare än ett brev! Kul, nu måste jag titta för jag titta för jag kommer inte ihåg allt:-)

Trillingnöten sa...

Du har en mamma i särklass må jag säga! Som skickar guld så ofta :) Underbart!

Monica sa...

Hej Anna, såg du kikat hos mig, hoppas du haft det trevligt ikväll:-), här ligger en liten slagen hjältinna och sover:-) puss och kram

Steel City Anna sa...

Ja, det är samma här :)

Zaba sa...

Hjärtat på armbandet är väl en malakit men pärlorna/kulorna vad är de gjorda av? Guldsten och malakit eller plast/glas?
Har en lite nördig geologisk ådra :)

PS GRRR nödvändigt att visa bild på ostbågar när jag varit sugen på det i över 3 veckor nu :( ;)

Steel City Anna sa...

Ja, det var elakt det där med ostbågarna :) Man kan riktigt se på bilden hur vilt jag har slitit upp påsen! Nu är de uppätna iallafal, så längtan har börjat igen för mej också.

Stenarna har jag inte så bra koll på, mamma kanske vet?

Monica sa...

Tror det är glasstenar för man får inte skicka vilka dyrbarheter som helst;-) och ostbågar förstår jag nu, det är en helt annan smak på de här än de engelska.