tisdag 8 mars 2011

Pannkaksdagen, fettisdagen, kvinnodagen

Det finns många orsaker att fira idag. Mina semlor är tyvärr för länge sen uppätna och pannkakor är jag inte så sugen på. Jag firar att jag är kvinna i min ensamhet med ett gammalt avsnitt av På spåret, pms, disk, tvätt och städning. Det är iallafall roligt att vara kvinna och ha en massa roliga smycken, jag har varit extra tjejig idag och haft den lilla rosa gunghästen - det ska tilläggas att jag fick en komplimang för detta halsband av självaste direktören. Annars, att vara kvinna idag är inte mycket att fira tycker jag. Jisses Amalia, vad jämställdheten går långsamt.

Jag har många Alice i Underlandet-smycken, det här är favoriterna:Flera smycken göms här vid rosiga parfymen från Israel ...

3 kommentarer:

Monica sa...

Imponerande samling:-) man blir glad av färg och pynt, roligt det finns.

Trillingnöten sa...

Vilka fina! Hur många som helst dessutom :) Ja, att fira kvinnornas dag, när resten av dagarna på året är männens dag, känns lite trist...

Steel City Anna sa...

Precis!