torsdag 22 januari 2009

Vårkläderna har anlänt!

Äntligen har den fula rean börjat skuffa sej undan till ett litet hörn och gjort plats för vårkläderna! Jag skulle kika in på Primark, liksom ja sådär i förbifarten, och en timme senare stegade jag ut med två fulla kassar. Men det fanns så extremt mycket snyggt! Och billigt! 10 stycken plagg fick jag för 40 pund, detta inkluderar jeans, skjortor till M, toppar och t-shirts. Detta är mitt favoritköp för dagen:


Det är dock inte ofarligt att shoppa på Primark; tjejen före mej i kön svimmade av efter att hon hade betalat. Folk blev väldigt sura över att behöva omorganisera sej i en ny kö. Ja, den medmänskligheten. Jag undrar verkligen vart Obama får inspiration till sina tal för det är nog inte från High Street iallafall.

Big Brother finalen närmar sej. Och Ulrika är kvar i huset! Som enda kvinna. Och hon slog ut LaToya. LaToya var ju rättså trist, men ändå, hon är syster till en ikon. Ulrika har gått omkring och varit sur i nära en månad och inte ens nämnt Svennis. Ändå vill folk ha kvar henne, intill Coolio, MiniMe och nån pojkbandskille som jag inte vet vem det är riktigt. Dom sjöng Caught in the middle, om sången nu heter så. Brittisk media har uppmärksammat hur Coolios blotta närvaro och självklara alfahannefasoner har fått de ganska mesiga engelsmännen att börja slå sej på bröstet och hylla sin egen manliga klick. Detta är väldigt underhållande att observera. Coolio har trots allt, en slags ironi till sej själv, eller han är omöjlig att ta helt på allvar och därför får han vara som han är, men det blir ganska patetiskt när en medelålders skotsk politiker börjar kalla sina polare för "bro". Jag hoppas att Coolio vinner alltihopa, det är han värd.

Jag ser fram emot sista avsnittet av De Halvt Dolda ikväll. Jag undrar hur det ska gå för David?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul du hittar så bra saker, gjorde själv några fynd i stan men det är en helt annan sak hos dig, finns så mycket mer. Och snart kommer jag!
Tittat på Isabells söta valpar, skulle vara lite svårt att skiljas från dem. Och lillplutten är så söt, vad mycket han får se av stora världen. Och vad mycket hon har att ordna med med flytt och allt. Önska henne lycka till från din mamma!

Anonym sa...

Ja, Birk undrar jag med. Peder är ju en sak men vem ska Birk föreställa på bilden? Finns inget sammanhang han är med vad jag sett. Var något rörig denna dramaserie, det mesta gick väl att se men husköparen Lennart blandar ju själv ihop David och Birk. Är det inte så att alla är med i en annan ålder fast några var svåra att placera.Fast Birk finns nog inte, det var det falska kortet bara. Sen sa Lennart eller båda när barnet föddes, åh David! Men det är ju före David och inte den David för han har ju andra föräldrar om inte Lennart plötsligt börjar prata finska förstås:)Och lite för förutsägbart att David skulle dö, därför skulle det blivit annorlunda. Och livet blev en katastrof för de flesta.