onsdag 14 januari 2009

Millenium Galleries - Winter garden


En älsklingsplats, är verkligen detta gigantiska växthus mitt i Sheffields stadskärna. Ett uppskattat lunchställe, bröllopsfotograferingsställe och utflyktsställe. Mer än 2000 plantor från hela världen samsas här, och man kan betrakta dem i lugn och ro med en kopp Fairtrade kaffe i handen från det lilla cafeet. En sån där grej som man borde göra oftare! Kuriosa: När den stora översvämningen kom, juni 2007 då floden som rinner mitt igenom stan svämmade över och gator var täckta av flera meter vatten, fungerade Winter Garden som härbärge för strandade invånare som inte kunde ta sej hem. Bilder från floden framfart kan man se här. Jag har aldrig sett så mycket regn som den månagen 25 juni. Jag försökte förgäves ta mej till jobbet och var så extremt blöt, till slut fick jag ge upp och gå hem. Jag var mycket nöjd med att bo på en av Sheffields kullar och inte i en dal!

CBB - Ulrika är nominerad igen! De allra flesta tycker att hon är uppblåst, deppig och kontrollerande. Till och med la Toya vågade pipa till med lite viskande kritik. Jag tycker ändå, förutom att hon rapar ur sej klicheer konstant, att hon är en ganska vettig människa och roligt att hon står upp mot Coolio. Coolio svarade på Big Brothers fråga hur han känner inför att en tjej i huset (hon som skrek honom i ansiktet) upprepade gånger brustit ut i gråt av ren utmattning och irritation för att Coolio är så extremt provocerande med "Come on, man. She's 30 years old and crying cuz I'm annoying?! Get a life, man. I couldn't care less". Måste erkänna att Coolio har en poäng ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anna!
Millenium Galleries är min älsklingsplats, den och Peace Garden. Gå runt, titta på alla växter, känna dofter och så gillar jag att se och känna på alla stenar och mineraler som man också kan köpa en bit av. Och Peace Garden med allt friskt vatten och blommor och att det alltid är rikt folkliv runt om. Vilken skillnad mot Stockholm tänkte jag igår när jag gick 20000!steg i stan som jag upplevde trist, mörk, skräpig och sur. Det enda positiva var personal i butiker som plötsligt gått charmkurs(pga finanskrisen?) och uppförde sig lite artigare än brukligthär.Bara det var chockerande;)Och pendeltåget brann som vanligt så det gick inte att åka ända hem fast vi fick gå på och åka en bit! Puss mamma