måndag 5 januari 2009

Snö!

Inatt snöade det i Sheffield. Ganska ordentligt faktiskt, och vi har hela 5 minusgrader. Det har också blivit strömavbrott i delar av stan. Och så har julljusen tagits ner i city. Jag vet inte om dessa händelser är oberoende av varandra men någon relation kan de kanske ha. Jag funderar över om det är dags att ta ned julpyntet ännu? Innan trettondagen? Här är det ändå ingen som bryr sej om den. Jag ska sitta i möte halva dan imorrn. God rest ye merry gentlemen.

Jag kan upplysa er om att Ulrika är den första att bli nominerad för utröstning i Celebrity Big Brother. Hon måste genast börja flirta med Coolio, annars kanske hon åker.

Coolio startar många av sina meningar med "when I was a little black boy in da hood". Ja, allvarligt. Han har också förklarat att han inte haltar coolt (his own stroll, every brother's gotta have one you see) när han har bråttom, utan bara när fansen ser ... Det är faktiskt något jag funderat över, så jag är glad att jag fått klarhet i detta.

Jag tar nog bort julsakerna ändå ...

1 kommentar:

Nanna sa...

Jag tycker inte att du ska röra julstöket förrän trettondagen - kan du inte vänta trots att stålstadens kommunalråd eller vad de heter inte bryr sig?! (inte förrän jag egentligen bryr mig särskilt heller)...

...Haha jag föreslog att vi skulle starta borttagningen här hemma och Matts fick en liten blodpropp när han väste - "i bättre borgerliga hem väntar man till trrretttondagen" - haha, du fattar!

Kramar!
pssst - är trettondagen inte på onsdag ändå? Eller har jag missat - måste genast kolla almanackan...