lördag 24 januari 2009

Power to the Swedes

Ulrika vann igår hela tjottabalongen! Jag blev väldigt överraskad. Coolio, som jag var övertygad skulle vinna, kom bara trea. MiniMe fyra. Och vår egen Ulrika vann. Hon verkade förvånad själv också. Läs om henne här. Och se hennes best bits här.

Lite dystert att det hela nu är över. Roliga minnen dock:

  • När Coolio leker drive by med MiniMe's handikappscooter.
  • MiniMe är på pickalurven och lägger in stora stöten på en generad LaToya
  • MiniMe kör rakt in i en dörr, se här.
  • När Ulrika står upp för hela gruppen för att presentera sej vad hon är känd för och hon säger "ja först och främst är jag mamma till fyra vackra barn" varpå Coolio avbryter och skriker "Let's make it five BABY! Let's make it five!" och Ulrika inte alls ser humorn i detta
  • När Ulrika lär pojkbandskillen Ben fula svenska ord
  • När Ulrika härmar Coolios rap i Gangstas Paradise som den där gubben härmar sin chef i den där klassiska Lottoreklamen.
  • När Coolio frågar Ulrika appropå ingenting särskilt "How many of yo kids iz black?" och Ulrika svarar med sin posh accent "I haven't got any black children" varpå Coolio undrar "Can I cum cuddle with you?"
  • När Coolio går in till Diary rummet för att efter att ha sjungit Gangstas Paradise låten hela dagen för sina housemates som fått nog, går in dit för att sjunga den för sej själv. Kör, instrument, rap, allt är med. Och det är ju världens bästa låt.

Jag kommer sakna Coolio ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha - underbart. Jag alskade CBB och tycker att det ar lite trangsynt av svensk media att bara rapportera hur mkt pengar hon tjanade och hur alla ogillade henne. Hon vann ju, sa nat maste hon ha gjort ratt. Jag tyckte att hon var stencool nar hon skulel lara Ben att saga "jag har stor k.." Ha ha ha - humor!

Daremot gillade jag inte coolio tyvarr, men forstar att han var bra underhallning. :-)

Finns det manga svenskar i Sheffield?

Ragnhild

Anonym sa...

Har helt missat CBB, tack vara dig och din lysande förmåga att återge Urlikas bravader fick jag mig ett gott skratt. Har precis läst din tankar och analyser kring Job. Det kunde inta ha varit en bättre dag för mig att läsa detta. Har gått halva dagen och funderat om jag ska 1.Flytta till en etta. 2.Göra ett vackert bål av mannens alla saker som gör mig galen. Tur att jag läste dina rader, jag ska genast tänka på det positiva, vackra fina vi har.
Puss /c


https://www.blogger.com/captcha?type=IMAGE&captchaKey=jzlekdpk92an