fredag 30 januari 2009

Dagens lärdomar och dagens skörd

Lärdom 1:
När man sitter på en toalett vars spolningsfunktion styrs av en sensor, luta dej inte bakåt under toalettbesöket.
Kunskap införskaffades på Marks and Spencers mycket känsliga toaletter i ett mycket privat skede.

Lärdom 2:
Det är inget konstigt att äta flera olika kolhydratskällor samtidigt i England, vilket jag borde veta redan, se inlägget Konstiga saker som engelsmän gör, punkt nr 14. Idag fick jag denna kunskap förstärkt:

Mattant: And what would you like with your lasange?
Jag: Well, what can I have?
Mattant (käckt): Whatever you want!
Jag tänker ferbilt vad som är normalt att föreslå nu. Spaghetti? Gurka? Ketchup? Glass? Vad menar hon? Mattanten förstår att hon måste hjälpa mej på traven:
You can have any 2 of these things: Garden peas, mashed potatoes, chips, carrots, baked beans, potato wedges, sweet corn, egg or tomatoes.
I mitt huvud lät ovanstående förslag lika udda som om jag föreslagit mintkolor och ris. Lasange, bönor och potatismos? En italienare skulle ha svimmat vid detta laget. Jag valde till slut morötter och ärtor ...

Dagens skörd från Primark och Marks and Spencers i Meadowhall (payday is Meadowhall day):


Jag är kär i den svartvita väskan. Och mitt behov av randiga kläder är stillat för ett tag. Massa bra baskläder för en liten penning. Jag är mycket nöjd med dagen och avnjuter en schysst ginger biscuit och betraktar min klädhög. Ibland är livet inte mer komplicerat än så!

3 kommentarer:

Isabell sa...

gud vad mycket du handlat. tycker jatte mycket om vaskan, skicka hit....

Anonym sa...

I USA heter stället Forever21 - det kan inte vara nåt annat ställe du tänker på. Dom har snygga grejer även för oss?? som är över 21... finns på nätet att beställa. Köp, köp, köööööp, våga vägra lågkonjunktur :-)

Isabell sa...

walmart har alltid billiga klader, men man far ocksa vad man betalar far. Gillar forever21, men har inte nagot mall pa on, men snart ar det andring pa det. Vi flyttar ju ut pa mandag och kommer da bo pa hotell i 11 dagar sen bar det av. Ska bli sa skont att flytta tillbaks till "verkligheten" och inte nagon liten o..