måndag 9 augusti 2010

Nästan-födelesedagsmiddag

Jag tycker hemskt mycket om stillsamma middagar och att laga mat och duka fint. Jag skulle ge nästan vad som helst för att få ha ett eget matrum med ett stort bord i som man hade plats att ha fina blomsterarrangemang på och stearinljus. Nu var det enda som fick plats på bordet glasen med svenskaflagganservetter i men det var tjusigt iallafall tycker jag. Potatisgratängen blev himla god samt den örtmarinerade fläskfilen till. Och tårtan, men den hade jag fuskat och köpt färdig, lite för söt sådär som köpta tårtor ofta är men njutbar ändå.En mycket trevlig nästan-födelsedag var det och så fick jag finfina presenter, bara lådan de låg i var fantastiskt söt. Och Alice i Underlandet-halsbandet var himla sött, med en liten kanin och allt.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Man får gratulera, antingen i förskott eller kanske för sent ...? Intressant att kolla in tårtans fason .., såna finns minsann inte på Möllers Bageri i Ystad .-)

mamma sa...

Underbart att se så fint du gör!