tisdag 10 augusti 2010

Gröna tomater för evigt?

Det växer så det knakar i tomatplantorna som nu snarare är buskar, på balkongen. Problemet är bara det, att trots att de är stora så förblir de GRÖNA. Och det tycker jag inte är riktigt bra nog. De har stått i en åtta veckor nu och växt och växt grönare än nånsin. Hur lång tid ska det ta egentligen? Har jag gjort nåt fel? Det har förvisso regnat en hel del i juli, men ändå varit väldigt varmt. Kan det vara det - brist på sol? Jag gödslar, vattnar och gosar lite med tomaterna titt som tätt. Nu vill jag ha min belöning!

Min fina stora gula blomma livar upp i alla fall.

3 kommentarer:

Mian sa...

Det är samma hos oss, grönt grönt grönt...

Mamma sa...

Hej älskling, en liten snabbtitt från Tumba bibliotek, får sitta en kvart;-) Hoppas du inte får en massa besök efter den titten, ska försöka rensa. Köpt ny dator idag men mycket ska installeras som virusskydd, spion m m och lite annat. Den förra hade verkligen totalkraschat men vi tog ut alla foton på ett USB-minne, det gick. Tror iof att t ex en riktig expert kunde fixat datorn men du vet, de låtsas ju att de är det pojkarna i databutiken, men det finns folk som kan fixa, gäller att få tag på dem bara. Och dessa kilar tyckte en dator som är ett år ungefär ska bytas;-) fast nu var ju denna lite mer. Och så fint och grönt du har på balkongen!

mamma sa...

Ja nu har jag installerat spionen;-) och kan läsa här hos dig igen. Förresten var det ganska omständligt med installationen så jag känner mig riktigt duktig;-)