lördag 14 augusti 2010

LIVERPOOL

Nu har jag precis kommit hem från min mini-semester i Liverpool, en stad för den Beatlesfrälste, båtentusiasten, historikern, fotbollsfantasten, shoppingälskaren och dialektdyrkaren (Liverpools dialekt är bland den ljuvligaste jag vet, lyssna bara på klippet). Eftersom jag själv passar i närapå alla nämnda kategorier hade jag en sjusärdeles trevlig resa i denna stad som är så vacker och ful på samma gång och så härligt charmig, råbarkad, kontrastrik och rolig. Fort, fort vill jag skriva om den innan jag glömmer bort minsta lilla! Här ska det bloggas för glatta livet.

1 kommentar:

Monica sa...

En underbar stad, jag minns nästan allt. Kanske för det var en sådan överraskning, oväntat att den var spännande och charmig, och vänlig! Med så många kontraster. Lyckost dig som varit där nu:-).