söndag 29 augusti 2010

Hurtighetsbrist och gamla industribyggnader

Om jag hade varit lika hurtig som min man, ja då hade jag också kunnat ha sånna här fina bilder på min blogg. Men då måste jag springa flera mil varje morgon. Jag håller mej till stadspromenader, men som tur är kan jag ju titta på hans bilder ... Igår höll jag mej till att gå runt i min närhet och ta kort.Området där jag bor nu i Devonshire Green såg för ett femtiotal år sen ut ungefär såhär ... Ett stort industriområde byggt för några hundra år tillbaka sen, framträdande inom stål och en av anledningarna till att det bombades under andra världskriget och att man till slut bestämde sej för att anlägga en stor park och ett stort bostadsområde här efter att området lämnats öde under lång tid. Några gamla byggnader finns kvar, en skarp kontrast mot det nya, och gapar sorgset tomma. Men ganska vackert ändå! Flera av dessa är så kallade Listed Buildings, och får inte rivas, som till exempel Beehive Works ovan.

1 kommentar:

Monica sa...

När jag förstorade makens foton ser de ut som målningar, jättefina. Och dina ruffiga byggnader är fina de också på sitt sätt:-)
Ni kunde ha en Sheffieldutställning med alla foton och all dokumention.