lördag 19 december 2009

Tack snön!

Julefönster

Idag har jag inte kunnat motstå att julhandla lite till, även fast jag egentligen är klar med klapparna. Jag köpte lite smått och gott och njöt av att det som borde vara årets stressigaste dag i affärerna så här sista lördagen före jul istället var lugnare än en normal lördag! Anledningen? Minusgrader och snön! Fem minusgrader och tidigare nämnda millimetertunna pudersnötäcke var nog för att avskräcka en hel arme av shoppingssugna mormödrar, flerbarnsmammor och småflickor. Dessa uppehöll sej istället i mataffärerna där de handlade flera hundra färdiggjorda frysta snittar och sen satte sej i bilen och körde hem (snittar och pyttesmå chokladmunkar verkar vara engelsmännens version av smoorgousboord). Gå på stan var det ingen som gjorde. Förutom vikingar vana vid tuffare tag. Tack snön!

5 kommentarer:

mamma sa...

Åh så fint ni har! Mysigt och vackert! Idag var Karin här och hämtade julklapparna och fick en pratstund med lilla M:-)Sen prövade M och jag pulkabacken och jag fotade lite snövyer, längesen det sett ut som nu i våra trakter.

mamma sa...

Visst är det skönt att vara viking och tåla lite tuffa tag;-) fast på något sätt blir snön och halkan värre hos er eftersom ingen räknar med det och det var rätt tufft att gå på is och i piskande vindar tycker jag men så vackert sedan när solen kom och lyste överallt.

mamma sa...

Lilla M har tittat på alla julbilder på din blogg och tycker det är finare hos dig än här. Dina köttbullar var hon väldigt intresserad av och pepparkakshuset. Och sedan att det var ljus och lampor i alla blommor och träd på stan, det tyckte hon var jättevackert så hon undrar när vi kan åka;-)

Elisabet. sa...

Det skulle vara intressant att veta vad engelsmännen äter till jul?

Du får ta och göra ett hemma-hos-reportage till läsekretsen .-)

Isabell sa...

du har det alltid sa mysigt. I alla fall nar man ser bilder... GOD JUL!