tisdag 1 december 2009

Årets bästa månad!

December har äntligen anlänt! November var en lång, mörk, kall och blöt transportsträcka fram till denna juliga härliga månad. Jag jobbade en hiskelig mängd övertid och tiden flög fram, samt piggade upp mej med en hel del X Factor. Jag är imponerad över mej själv att jag både hann julpynta och julbaka. Ibland är det skönt att ha mycket att göra, annars är det lätt att bi deppig i november. Jag ser alldeles oerhört mycket fram emot mot julen, men en annan del av mej (den vuxna och tråkiga) ser också fram emot när det hela är över och ett helt nytt blankt 2010 väntar. Folk har redan börjat prata om vart de ska åka på semester nästa år, vad som ska hända på jobbet, vad som kan förändras, vem som ska gifta sej. Jag kan helt ärligt påstå, att inget av det där bryr min hjärna överhuvudtaget, trots att det finns några frågetecken angående karriären som lurar och klurar. Min kalender är blank, jag vill inte veta NÅNTING ännu om resor och ändringar, ändå är jag helt medveten om och glad över att de kommer ske. Det är så fantastiskt skönt att inte veta, att inte planera och helt underkasta mej det faktum att ingen vet vad som händer imorgon. Varje dag har nog av sin egen plåga, skule jag kunna citera nu, men det vill jag inte. Varje dag har nog av sin egen glädje, tycker jag det borde tilläggas, för om man tänker för mycket framåt så hinner man ju inte vara glad åt det som händer och kan hända, om man är öppen för det, just idag.

Julkalendern som börjar idag kan avnjutas här. Förhoppningsvis är den en glädje hellre än en plåga i år!

1 kommentar:

mamma sa...

Önskar dig en bra jobbdag och så bra skrivet Anna! Du och M får en liten advenstslucka varje dag nu i december på Facebook:-) Puss