måndag 21 december 2009

Christmas Crackers!

I flera jular har jag varken orkat göra svenska färgglada fransiga smällkarameller eller köpa den engelska varianten och självklara inslaget till dukningen på varje julfest, men nu, nu ska denna sed in i traditionerna minsann! Jag köpte en lyxigare och vuxnare variant från John Lewis som faktiskt har en del användbara grejer inuti - jag har fuskat och tittat på baksidan av paketet. Det brukar mest vara kindereggaktiga leksaker i men i dessa finns kortlekar, miniräknare, måttband osv. I varje Christmas cracker ska det dock alltid finnas med en partyhatt, ofta av silkespapper och ofta en gåta eller liten ordvits. Om smällkaramellens historia, som är engelsk, kan man läsa här.

1 kommentar:

mamma sa...

Så fina de är och väldigt trevligt till gästerna. Skulle jag förstås också köpt med mig men missade det i år. Puss puss