söndag 20 december 2009

Julstädning

Nu har jag precis slutat städa. Det har varit min sysselsättning idag från tidig morgon. Jag har städat där jag inte brukar vardagsstäda, som damma minsta vrå, städa kylen, ugnen, fläkten och bakom bokhyllorna. Det var mycket tröttande och fasansfullt tråkigt. Men förhoppingsvis håller det sej fint nu till julafton åtminstone.Jobbmobilen piper titt som tätt att nu är det TRE CENTIMETER snö ute så det är oklart om folk kan komma till jobbet. Tur att jag inte har jour.
I veckan hade vi lille julafton med några vänner, och detta är julklappsslagfältet efteråt! Man kan alltså förstå att det fanns ett visst behov av städning.
I säcken väntar bara mina och makens ...
Glad fjärde advent!

2 kommentarer:

mamma sa...

I den här snöyran var det nog klokt vi inte bokade några resor. Här kom vi inte ut till adventskonserten. Vi kunde skotta fram bilen men det fanns inga vägar ut från bostadsområdet. Och tåg och bussar är också osäkert. Och man får gå mitt ute i gatan för på trottoaren är det meterhög snö. Men det är vackert:-)Och vi har helt vansinnigt varmt inne, men bostadsrättsföreningen har stängt nu ett par veckor, förra året hann jag ringa så han ställde om värmen, andra har för kallt så det jämnar kanske ut sig:-)Nåt fel är det när man inte kan reglera själv, fast sånt kan de inte svara på.

mamma sa...

Å där ligger den lilla vita mattan från Atkinsons ser jag:-) Har också städat och det är otroligt skönt när man är klar. Har sagt till pappa att röja klädkammaren, tänkte skriva "bett pappa" men jag mera befallde;-) fast det blev ingen reaktion så då slänger jag allt:-)Och då kommer han! Så vi kan hjälpas åt;-)