måndag 28 december 2009

2009 i listform

Som den listälskare jag är kunde jag inte låta bli att stjäla denna från Zaba.

1. Did you do something you’ve never done before?

Nej, det har jag nog inte. Så trist av mej!

2. Did you keep any of your new years resolutions?

Jag skulle ta det lugnare och ha mer roligt, har jag för mej att jag lovade. Det höll kanske till mars månad, sen gick det utför!

3. Did any of friends become parents this year?

Inga nära vänner men en hel del bekanta fick barn.

4. Did anyone close to you die this year?

Nej.

5. Which countries did you visit?

Sverige, exotiskare än så blidde det ej.

6. Is there something missing year 2009 that you want year 2010?

Ett eget hus!

7. Which date from 2009 will you always remember?

24 december, en härlig julafton!

8. What was your biggest success 2009?

Karriärsmässigt.

9. Biggest mistake?

Misstag glömmer jag fort och ältar inte över!

10. Have you been sick or injured yourself?

Nej, inte värre än ett par influensor, som var lindrigare än förra årets.

11. Best buy?

Biljetter till TakeThat-musikalen Never Forget - roligt!

12. What did you spend most on?

Makens julklappar.

13. Did someone make you really happy?

Personer jag stödjer på jobbet när de skrev kort till mej när jag bytte lag.

14. Which songs will always remind you of 2009?

Lady Gaga, Pokerface. Michael Jackson, Billie Jean. Justin Timerlake, Sexy Back. Susan Boyle, I Dreamed a Dream.

15. Were you happier or sadder this year compared to previous years?

Kanske lite ledsnare eller snarare tröttare

16. What do you wish you’ve done more?

Träffat vänner oftare, bjudit på middag, åkt bort över en helg med min man

17. What do you wish you’ve done less?

Oroat mej mindre, tjatat mindre

18. How do/did you spend christmas?

Hemma i överpyntad lägenhet med maken och en magknipsframkallande mängd Janssons Frestelse.

19. Did you fall in love this year?

Javisst, för femte året i rad!

20. Is there anything that could have made your year better?

En solsemester i Portugal. Och ett hembiträde. Och en kock.

21. What made you feel well?

Vänner och familj, årets julkalender och promenader i Botanical Gardens.

22. Who did you miss?

Mamma och mormor.

23. The best new people you meet?

Alla i mitt nya arbetslag.

24. Favorite TV programme?

X Factor såklart!

25. Best book?

Tanttidningar!

Inga kommentarer: