tisdag 15 december 2009

Lucia i Botanical Gardens

Efter min lilla glöggbjudning i söndags begav vi oss till det årliga juleljuspartyt i Botanical Gardens, mitt fjärde år som jag gick dit, det har blivit en liten tradition. Jag tycker jag gjorde ett bra jobb med att marknadsföra Sverige och all mat gick åt!
Gottefat. "Varför är dom så gula?" "Vilka tunna pepparkakor!" "Är det där en katt eller get?"Glöggbricka. "Ska man verkligen ha russin i?" "Hur mycket?" "Måste man strö kanel på gröten?"

Botanical Gardens var väldigt vacker iår med alla ljusen, men det är svårt att fånga på bild. Det var mycket folk men inte trångt och härlig julstämning och en lite magisk känsla. Alla intäkter går till Sheffield Childrens Hospital.

Ljus vid stora entrenPaviljongen med tropiska växter var julpyntad med ljusslingor, små hus, älvor och fjärilar Mitt i parkenJulgranen vid fontänen Varm choklad från marknaden, behövdes, för det var kallt! Alla stora träd var belysta Vy över parken

4 kommentarer:

mamma sa...

Åh så härligt och fint alltsammans!
Lite juleljuspartyn skulle verkligen behövas i detta land också. Engelsmännen är bra på att ta vara på festtillfällen och använda fantasin.

mamma sa...

Nu ser jag hjärteskålen från John Lewis också, den serien var jättefin, du kan ju kika om du får tid, det fanns mer till den.

mamma sa...

Roligt att det är juleljuspartyn just i Botan och då finns ju besökare året om där som skapar en levande miljö på ett annat sätt än här i våra Botaniska trädgårdar. Kan berätta att i Uppsala stjäls dels de granar som ställts upp framför slott och domkyrka med jättelampor och allt, undrar hur det går till? (Det blir inga fler nu, det har bytts flera gånger redan). Dels har mycket sällsynta stora asiatiska granar huggits ned i Botaniska och forslats bort. Vem har dem som julgranar sen?? Så mycket konstigt folk det finns.

Isabell sa...

jag maste se till att baka lussekatter. Har vad som behovs, men mina blir alltid sa torra, far ha extra smor och mindre mjol i ar.