lördag 28 november 2009

Ett offer för kommersialismen

Jag gillar när julreklamen börjar sändas, särskilt företag som har ett jultema i sin reklam som återkommer år efter år. Jag minns starkt när en klasskamrat til mej i nian sa - man vet att det är jul när CocaColareklamen sänds på TV, och jag tänkte att detta antydde hemska saker om min generation och vårt samhälle.



Nu däremot, har jag kastat bort ideologierna och fallit för kommersialismen, och jag tycker att CocaCola väl kan få vara ett jultecken precis som ja, som Boots reklamen! Jag har sen jag flyttat hit vant mej vid deras återkommande julreklam, alltid til varianter av sången Here Come the Girls. Jag ölskar känslan i årets reklam, det är så engelkt och så tjejigt och ger mej lust att ha en ordentlig tjejkväll. Reklam är inte bara av ondo, eller? Jag behöver faktiskt ändå lite smink från Boots ... Eller gör jag?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du att jultomten i Coca Cola reklamen skapades av en man vid namn Haddon Sundblom? Han var svensk härkomst men född i Michigan.

Här finns mer att läsa:

http://en.wikipedia.org/wiki/
Haddon_Sundblom

Lillan

Steel City Anna sa...

Vad roligt! Det visste jag inte. kanske därför jag gillar den så mycket då :)

mamma sa...

Tänkte på julmusten, att inte Sverige exporterar den som den unika ultimata juldrycken för vuxna och barn?

Steel City Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.