lördag 7 november 2009

Christmas Lights och Bonfire Night

I torsdags var det Bonfire Night, men förutom att fyrverkerierna störde ett möte jag satt i märkte jag inte mycket av något firande. Ikväll däremot var det tjockt av folk på stan redan vid femtiden när jag försökte trycka mej in i en spårvagn hem från jobbet. Fyrverkerier avverkades kors och tvärs och det liknade närmast medelhavsstämning på nån (väldigt kall och regnig) semesterort.

Igår tändes juleljusen i Meadowhall (the city centre väntar tills 22a november) och Diversity från Britain's Got Talent var där och uppträdde. Det såg ut såhär. Jag var personligen inte där och det är jag glad för! Det var alldeles smockfullt. Jag vet inte om jag ska våga mej till Meadowhall igen innan julrean, det lutar åt ett nej ... Bara Crystal Peaks idag var fruktansvärt, och det är fortfarande 6 veckor kvar till jul ...

Inga kommentarer: