onsdag 18 november 2009

Överdrift?

Häromdan erbjöds jag att följa med till IKEA men kunde inte p ga jourplikt just den kvällen. Med noggranna instruktioner begav sej således min kära man iväg med en vän till IKEA och framför allt till IKEAs matavdelning. Köp allt på denna lista hade jag sagt. Och han tog mej på orden. Han måste ha köpt upp halva IKEAs matförråd. När jag tittar på bilderna nedan undrar jag om detta skulle kunna klassas som något slags syndrom som Anna Skipper skulle ha ett specialprogram om. Ännu mera misstänksam blir jag när jag reflekterar över att nästan all maten redan är uppäten ... Det är lite skrämmande!
Julmusten hade tagit slut på IKEA och de har slutat sälja blommig falukorv. Mycket upprörande! IKEA borde allt värna om falukorven. Upprörande också att IKEAs gräddsåsmix till köttbullar har instruktioner på 8 olika språk men INTE på svenska. Är inte det lite ... svenskt?Julskinka fanns det iallafall så det behöver inte bli gammon i år!

4 kommentarer:

mamma sa...

Lilla gubben är duktig, så han kunde gott fått köpa en delfin också som han önskade;-)Svärmor ska köpa en åt honom om det finns på IKEA här:-)

mamma sa...

Det var en väldans massa mat och skinkmärket har jag då aldrig sett. Håller med om falukorven och de är lite lustiga med språken för det är ju ändå svenskar utomlands som vill ha just den maten, andra begriper ju inte vad vi äter för konstigheter:-) Men de tycker möblerna är lite kul, skandinaviskt som de säger och tror det är fint:-) Skandinaviskt är fint men kanske inte så mycket just IKEA:-)

mamma sa...

Kollade Ugglarp nu, det ligger i Halland och har ett slakteri så den skinkan blir säkert bra:-) puss

Steel City Anna sa...

Det ska bli spännande med skinkan, verkar som att den redan är griljerad vilket verkar lite underligt när den är fryst, men vi får väl se hur den blir.