fredag 20 november 2009

Ni räddar väl julen?

En Aladdin-ask ligger gömd längst ner i en korg som min man tror att jag förvarar plastpåsar i till återvinning. Den måste finnas där på julafton, ifall vi inte hinner till IKEA igen innan dess! Och jag kan inte ens föreställa mej hur arg jag skulle bli om den var uppäten ... Så viktig är Aladdin för mej, och det verkar som Marabou vet om detta. Deras nya reklamkanpanj heter Rädda Julen och går ut på att en av pralinerna ska röstas bort för att ge plats åt en nykomling. Jag röstade på Apelsintryffeln som inte är min abosluta favorit men jag vill gärna att den ska finnas kvar och den hade så få röster. Mina riktiga favoriter Gräddnougat och Nöttryffel kändes redan säkra med massvis av röster och en första och andraplats i nuläget. Den stackars Apelsintryffeln ligger näst sist efter Ägglikör. Apelsintryffeln vädjar på hemsidan: Innanför mitt fyrkantiga skal gömmer sej smaken av runda, solmogna apelsiner i ljuv förening med mörk tryffel. Om du som liksom jag tycker att insidan är viktigare än utsidan - rösta på mej!

Det känns som att svenska folket engagerar sej mer i detta pralinval än riksdagsvalet ... Tror inte det finns en blogg som inte nämnt omröstningen! Jag gillar när folk kämpar tillsammans, må så vara för en apelsintryffel.

Rädda Julen Här.

4 kommentarer:

mamma sa...

Jag blir riktigt orolig, ja för Aladdinasken. Tänk om maken (fast det händer inte för ofta)drabbas av städiver och går iväg till soprummet med den där plastkassesamlingen. Han kan ju få städryck oväntat:-) och tycka plötsligt det är för många plastpåsar som ligger där. Men svårt, han har ju hittat ju alla gömställen för svenskt godis hittills när du jobbar och inte ett spår syns sen av Marabou och Ahlgrens bilar;-)

Zaba sa...

Mitt polsk ex åt alltid upp mitt godis. Värsta var när jag hade en choklad julkalender, skulle öppna den för dagen och då var luckan tom... Vid närmare inspektion så var 10 dagar uppätna.

PS Roligt att word verification för denna kommentaren nästan blir godis med goodisu.

Steel City Anna sa...

Ja, jag önskar att jag kunde ta detta lite lättsammare men det finns nästan inget jag skulle bli så arg för som om Aladdinasken var borta på julafton! Och nallar han i min chokladkalender så kommer jag göra nåt i stil med att ge bort hans favoritdvder till Oxfam ...

Zaba sa...

Hahahahahaha jag måste erkänna att jag blev aningen sur men kille ägde inget som Oxfam skulle viljat ta emot om jag ens betalade dom.

Håller tummarna för att din chokladask överlever till julen.