måndag 1 juni 2009

Nästan stugan ...

Jag vaknar av att det är en stor fågel på balkongen som kraxar. En ljummen bris svalkar genom fönstret och solen skiner starkt igenom den vita gardinen. Luktar det inte gräs också? Jag är helt övertygad om att jag är i stugan på landet hemma i Sverige. Bara att fågeln inte var nån sjönsjungande trast utan en stor skata eller kanske till och med en rovfågel, jag hann inte riktigt se. Och att grannen också vaknat och satt på radion som spelar PokerFace. Och sakta inser jag också att jag måste börja göra mej iordning för att gå på mitt 12,5 timmars pass.

Vilken besvikelse. Ibland är hemlängtan stor. Midsommartiden är en sån tid.

2 kommentarer:

mamma sa...

Käraste barn, förstår du har hemlängtan och det ska bli så härligt att ha er här i sommar. Nu är det fint och nymålat allt, du får kolla mail.
Det är fint i försommartid men har lite kliande myggbett idag.
Fick veta att det är den fredliga skogsmyggan som härjar och de var inte så farliga, bara en del av dem stacks. Om den fruktade myggan Sticticus;-) dyker upp så ska man bekämpa. Låter bra.

onsitelondon sa...

Hela sommaren har jag hemlängtan.. jobbig tid att vara i London. Det är alltid för varmt och klibbigt utan vatten...