torsdag 25 juni 2009

Heeley City Farm


Plötsligt, bland alla radhus, precis bredvid järnvägen, får man syn på en bondgård! Det är inte helt lätt att hitta hit så en karta är alltid bra. En stadsbondgård, byggd på en plats som gjordes fri för en ny motorväg på 60-talet, och nu en ultraekologisk skapelse som hjälper de svaga i samhället att få ett meningsfyllt arbete. Heeley City Farm har traditionella bondgårdsdjur som höns, får, grisar och hästar, en stor plantering och en plantaffär. Det är gratis att gå hit och titta och öppet varje dag. Det finns ett ekologiskt kafe som serverar hälsosam mat gjord av egenproducerade grödor. För första gången i mitt liv gillade jag faktiskt bönor, jag fick en rad olika sorter, nyss skördade. Det är ett jättemysigt ställe! Wikipedia har en mycket bra artikel med mer information.

När jag gick genom området Heeley igår i solen så hittade jag också området jag vill köpa framtida hus i. Nu gäller det bara att övertala mannen.
Ekovänligt med gräs på takenEn kissekatt i spanartagen
PlantgårdenUtsikt mot stan
Kafeet
Pålle

1 kommentar:

Karin sa...

Verkar väldigt mysigt!