fredag 12 juni 2009

Resfeber

Lite sol var det idag. Fast jag jobbade och var mest inomhus. Hade en rolig autistisk konversation igen imorse, med en kille som jag brukar ringa och påminna att han ska ta sin medicin, men nu kom jag i egen hög person istället.

Han: Du ringde ju inte imorse!
Jag: Men jag var ju här.
Han: Men du RINGDE ju inte! Du brukar alltid ringa och påminna.
Jag: Jamen nu var jag ju här och påminde.
Hans flickvän: HON VAR JU HÄR OCH PÅMINDE!!!
Han: Men du påminde inte i telefonen. Det är inte samma sak.
Jag: OK, jag kan ringa nu och påminna om du vill.
Han: Nej, det vore ju dumt, nu när du är här.
Suck ... Fast ganska roligt!

Jag har resfeber idag och längtar massor tills jag får komma hem till Sverige. Den här tunneln vid Manchester Airport får symbolisera alla resor för mej ...

Tills jag får gå i den får jag roa mej med annat. Idag har jag efter många års övning kommit på den perfekta marinaden till fläskkött, speciellt revbensspjäll. Håll till godo:

  • 2 matskedar flytande honung
  • 1 tsk grovkornigt salt
  • 2 tsk torkad "flagad" chilli
  • 1 tsk grovkornig svartpeppar
  • 1 msk stark senap, grovkornig
  • 1 msk balsamvinäger
  • 2 msk olivolja
  • 2 pressade vitlöksklyftor
  • knappt 1 msk soja

Prova vettja! Sött, salt och hett i fin harmoni.

4 kommentarer:

mamma sa...

Det låter väldigt gott, du är så duktig med mat. Ska pröva! Puss!

Karin sa...

"Har du gatt genom den bla gangen an?" Haha, jag fattade ingenting...

Monica sa...

Men det är väldigt blått Karin och där går jag:-)

Karin sa...

Grejen var att jag ännu inte hade gått igenom den blå gången... ;)