fredag 5 juni 2009

Favoritpubar

Min plan för idag var att gå till gymmet på morgonen och sen pigg och glad njuta av solskenet i nån av Sheffields parker. Bara det att så fort jag kommit ut från gymmet (och gått till Primark, kan inte gå förbi Primark, solsken eller ej) så blev himlen mörk och det sa bara swisch så byttes 20 grader ut mot 10. Så nu sitter jag istället funderar på om jag ska följa normen och gå på puben ikväll, när jag för en gångs skull har ledigt två dagar i rad. Några förslag:

Bia Hoi, cool men mysig bar med god mat och en enorm Buddhastaty i mittenReflex, inte direkt cool men roligt har man här, spelar bara 80'talsmusik!
Devonshire Cat, genuin pub med massor av lokala ölsorter

Bilderna är från februari men det känns ungefär lika kallt just nu ...


2 kommentarer:

Johanne Ländin sa...

Åh, vad jag skulle vilja följa med!
Underbart namn, Devonshire Cat.

Cheers!

mamma sa...

Hej älsklingen! Skönt du hade ledigt ett par dagar. Vi har återvänt till civilisationen nu, tog en cappuccino med hemgjord rulltårtebakelse på Tullinge Strand innan vi bar in vårt pick och pack. I fredags var det +2 och på natten nollgradigt. Till det blåst och regn. Tror aldrig jag upplevt sån kyla denna tid, snart midsommar. Lördagen blev det bättre, något. Blev lite avslaget nationaldagsfirande, vi hörde allsången på avstånd. Puss