onsdag 4 juli 2012

Folkungagatan

Södermalm är som någon slags ö från yttre universum. Gammalt, nytt, träåkar och extremt fula kontorskomplex i en salig blandning. Det ska vara retro och man ska klä sej som en pin-up docka, om man är tjej, eller ja, det verkar lite blandat för många män har färgglada tights. Hårdrockare och punkare kan man vara också, så länge man inte handlar på Lindex och ser förortsvanlig ut. Förmodligen en av de intressantare delarna av världen att bedriva kulturstudier på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rolig video!:)

Jag är född på Södermalm och bodde där tills jag var 8 år. Gick i Högalidsskolan i litet över 1 år. Jag har många fina minnen från min barndom på Söder, som för alltid kommer att ha en särskild plats i mitt hjärta.

Lillan i Cornwall

Monica sa...

Mycket intressanta fältstudier kan bedrivas där;-)

Steel City Anna sa...

Lillan: Ja den videon är en av mina favoriter! Söder har nog ändrats mycket på senare tid, jag upplever en stor skillnad bara på de sex år jag bott utomlands.

Mamma: du får läsa boken om låtsaspengarna nån gång :)