söndag 11 mars 2012

Underbara vår

Idag var det en riktigt härlig vårdag. Inte ett moln på himlen.
Årets första lunch på balkongen - forell med citron, smör, ärtor och potatis - enkelt och ljuvligt. Ligger i parken och läser svenska tidningar, tittar upp mot trädkronorna och ekorrarna och målar naglarna orange.
Mycket informativ tidning - Jag får bland annat veta att Maud Olofsson inte behöver Facebook, hon får så många vänner ändå, och att Silvia inte går någonstans utan sin mobil.
Krokusen har redan nästan blommat över och försiktigt ersatts av påskliljor. De stora fälten av påskliljor dröjer nog någon vecka, men små ilgula klungor dyker upp i rabatterna. Och idag hade den första stora magnoliaknoppen spruckit upp.

Inga mer krokus-ängar, nästan bara blad kvar.

4 kommentarer:

Monica sa...

Ser ut som en sommardag och alldeles ljuvligt ser det ut. Härligt med balkonglunch! Svenskarna måste ha fattat fel det där om engelska vädret, det är väl vårt de menar;-)

Monica sa...

Så fin påskliljan är, jag tänkte på så fina vykort man skulle kunna göra, har hittat både dina och mina foton nu på de sidorna jag hörde om, våra blomfoton! Jag tänker att de då får glädja fler:-).

Steel City Anna sa...

Mamma: Jag har blomfoton så det räcker och blir över :)

Monica sa...

Ja jag med:-), nu får du sova så du orkar hela långa veckan med allt arbete, puss och godnatt