fredag 2 mars 2012

Sista dagen på semestern

Idag har jag tagit det väldigt lugnt och samlat krafter inför nästa vecka. En liten kort promenad, sedan sittande på intressant bänk läsande svensk lokaltidning.
Den intressanta bänken ...
Massvis av dag-TV (jag älskar dag-TV och saknar fortfarande mitt studentliv med långa förmiddagar med Malou och långa nätter med kaffe och uppsatser) vilket fick mej att känna mej lite nostalgisk, ett långt fotbad efter konstens alla regler och till och med blommor i baljan. Jag tittade på filmen The King's Speech vilken jag verkligen rekommenderar, den var mycket bättre än den verkar, inte alls särskilt torr.

Vid halv tre-tiden kom en liten röd skåpbil med en liten rödrosig man med kransskägg bärandes på en blå låda från mamma.
Som dessa herrar såg han ut, som för övrigt verkar vara stilen i samtliga tjeckiska filmer i makens kollektion
Han pratade tjeckiska i porttelefonen och som tur var kopplade jag detta med paketet och den lilla rödrosiga mannen blev lite besviken att jag inte var tjeck, men var glad ändå och hälsade till min man.


I lådan fanns det allt möjligt trevligt och när jag såg de omsorgsfullt paketerade tub-ostarna (som för övrigt var is-kalla trots flera dagars färd över Nordsjön - tack vare den röda plasten som jag tror är återanvänd från flyttpackningen) skrattade jag till åt den lilla varningstexten. Att jag är närapå 30 år och har personalansvar för ungefär samma antal utesluter inte en förmaning om säker ost-förvaring för en mamma. Tack mamma för den fina lådan, och jag lovar att ha osten i kylskåpet.

3 kommentarer:

Monica sa...

Fantastiskt alltsammans och bra du läste förhållningsreglerna *skratt*, tänkte kanske med på mannen i hushållet där;-). Fantastisk resa den blå lådan gjort och vilken fantastisk service:-). Och nu till bänken, tänk att ha den vid stugan, vad bra den skulle passa, kanske far din kan leta upp något vagnshjul och jag snickrar:-). Fin helg önskas, puss och kram från mor och far!

Saltistjejen sa...

Wow vilken dag och vilken grej med lådan! Vilken resa den gjort! Härligt att få sådana underbara godsaker. Och omtanken! DEN är nog den som värmer allra allra mest!
:-)
Ha nu en fin helg!
Kram!

Steel City Anna sa...

Mamma: visst är det en fin bänk, finns i vår trädgård :)

Saltistjejen: Ja, det är mycket jobb bakom lådan :) Fin helg önskas dej också!